Je ne sais pas!

Ibland vet jag inte vad jag håller på med. Sitter vid datorn och öppnar den ena bloggen efter den andra. Alltså mina två bloggar + en Myspacesida och en facebooksida. Och så försvinner jag där i ett par timmar. Vill ju också kolla upp vad alla ni andra pysslar med. Vänner i olika sfärer och …men varför? Tja …vill väl ha någon slags ”vuxenkontakt”. I alla fall var det det jag ville när jag jobbade halvt ihjäl mig med barnen….

Hursom helst….Ja, bara att sätta på datorn och vänta in allt som ska logga in hit och dit tar väl en kvart minst. Jo, jag vet…jag har för mycket på hårddisken trots att jag har skaffat en extra hårddisk bara för att avlasta lite. Följden blir att det nästan blir ännu mer, hur det nu går till. Jo, jag överför lite prylar från min äldre stationära dator. Lite sjukt alltihopa. Men det är klart…jag har ju varit sjukskriven en längre tid, även om jag nu arbetstränar, så har jag mycket tid för mig själv. Nåt ska jag ju ha att pyssla med, kan man tycka. Problemet är väl att jag sätter på datorn för att skriva och göra något vettigt med mitt liv, men hamnar i ett vacuum när jag tänker att jag måste kolla in än den ena, än den andra sidan. Inbillar mig att jag ändå inte kan göra något vettigt förrän jag har sett efter om jag har fått några kommentarer eller nya pussel på facebook eller om någon annan har skrivit något nytt inlägg på sin blogg. Och varför har jag två bloggar? Ja, det var ju rimligt förut när jag var lite hemlig här med min identitet och ville utforska mig själv lite grann. Men nu tycks det mig en aning krystat. Fast har svårt att lägga ner ändå. Jag menar…här har jag ju också fått nya vänner….vill jag ju inte tappa kontakten med. Och vem vet? En vacker dag kan det finnas anledning igen.

Och  tiden går….

Det är inte det att jag drar mig för att göra det där andra ”viktiga”, men när jag väl är färdig med mina göromål på alla håll och kanter och det är dags, så är det….*poof*…borta, det som jag hade tänkt ut så fint att jag skulle skriva, förut. Och jag börjar bli trött i huvudet och måste ta en paus och rätt vad det är har tiden gått och det är kväll och dags att laga lite mat….

Suck!

Men annars är det bra. 😉

3 kommentarer

Filed under avstickare

3 responses to “Je ne sais pas!

  1. *fnissar* Skönt att man inte är ensam om att undra var tiden tog vägen! (Eller idén…)

  2. Man blir ju faktiskt beroende…

  3. Tänker för mig själv att jag ska bara….titta lite in här och där och sen har halva dagen gått och mina högar irl de ligger kvar.
    Men minnet är så hopplöst, jag vet att vi satt i bilen och pratade om ett ämne som jag tänkte redan igår att det ska jag skriva om. Men igår kom jag inte ihåg vad det var vi pratade om så jag skrev annat. Idag kom jag inte heller ihåg vad det var men nu slog det ner ett Liljeholmens så skriver jag en liten stödrad så kanske jag skriver om det imorgon. Så håller jag på..
    Varma kramar

Kommentera

