OK!?

Det är ju bara det att allt går så mycket bättre. Så vad ska jag då yra om? Det blir lite tomt mellan gångerna, och mycket luft mellan raderna här. Kan inte riktigt förmå mig till det ordflöde som vällde fram för ett år sedan när denna blogg såg sitt första ljus. Så många förhålllanden som kunde behandlas ur så många synvinklar. Jag tror att jag har malt dessa tankar igenom många kvarnar och andra har lyssnat, även utanför detta forum. Mycket har jag fått respons på och mycket har jag kunnat lösa själv, tack vare detta envetna skrivande. Säger inte att det är slut nu, men mitt första mål är uppnått. Att någorlunda begripa vad jag är och inte är i förhållande till mig själv och andra. Fast inte gör jag rätt för det. Kanske  gör jag  inte något alls, rätt vad det är. Men imorgon ska jag öka på mitt jobbande så att jag bara är sjukskriven till hälften vilket ska bli spännande. Visserligen började det redan första maj, men det har ju varit ledigheter, och fredagar jobbar jag inte, än så länge. Jag har själv valt att öka på mitt jobbande, vilket fick försäkringskassa och läkare och arbetsgivare att förtjust höja ögonbrynen. ”Det låter ju positivt”, sa de förvånat. Undrar om de trodde att jag skulle växa fast i soffan här hemma.

Lika bra att ta tjuren vid hornen och prova om jag klarar det före sommaren…kanske törs jag sen t.o.m söka nytt jobb, om allt känns OK. Men visst har jag vant mig av med den värsta arbetpressen och blir lite blek om nosen när jag tänker att jag nu ska ge mig in i det där igen. Som att stå ytterst på trampolinen. Ja, allt det där, ni vet, som liknar vid att ha kniven på strupen.

Fast….den dagen, den sorgen! Just nu känns det…..lugnt… Peppar, peppar….Man kan inte bli annat än blöt. Om man hoppar alltså. Eller platt då, om det inte fanns vatten i bassängen.

Ha det! =)

 

1 kommentar

Filed under Uncategorized

One response to “OK!?

  1. Sitter här och håller tummarna och vet att det går bra om du bara tar det i lagom fart.
    Kram

Kommentera

