travailler

Och nu bär det av ut i den verkliga verkligheten, hur overklig den än kan verka. Jag sökte ett jobb och fick ett jobb. Jag är inte ens besviken….;-) Bara förhoppningsfull och en aning spänd. Men än så länge är jag bara inne på min första semestervecka och det blir fler…4 på landet och resten i stan. Hinner smälta, och ladda förhoppningsvis, innan jag börjar i mitten av augusti. Men känslan är totalt annorlunda mot hur det har varit de senaste åren. Jag får en egen tjänst och egen lokal, en egen plats och tid i livet. Jag tror att det är den bästa medicinen mot många slags åkommor man kan ha i samband med arbetsutövning. Fast det är inte säkert att jag hade ens orkat tänka tanken för ett år sedan. Tiden läker ju många, om inte alla sår, som bekant. Och sommaren får ha sin gång. Jag får ha min. Det känns som om både försvarsadvokaten och domaren (HD) har tagit semester och det unnar jag dem. Jag behöver ingen av dem längre. En försvarsadvokat hade kanske bara förminskat mig och gjort mig till en ”stackars”, och en HD hade förringat mig totalt. Berättat om alla mina tillkortakommanden, medicineringar, sjukskrivningar, misslyckanden och min allmänt klena status. Jag klarade mig utmärkt utan honom. Jag berättade bara hälften och ändå ville dom ha mig. Det kallar jag ”ärlighet varar längst”! Vad för jobb ? Ja, man kan ju tro att det är ett otroligt eftersökt jobb med en kö av sökande bakom, men så var det troligtvis inte. Det spelar ingen roll för det var det enda jobb jag ville ha just nu, det enda jobb jag hade sökt och det enda jobb jag fick. Räcker inte det ?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Jo, det gör det. Säger jag, för jag är snäll mot mig själv idag eftersom alla andra också är det.

Ha en jättefin sommar! =)

 

2 kommentarer

Filed under Uncategorized

2 responses to “travailler

  1. Jag som ännu är inne i semestertider med min man säger Lycka Till med nya jobbet och det liv som det för med sig.
    Massa Kram kommer här…

  2. jonnapride

    Grattis till nya jobbet!! Hoppas det fungerar bra och är roligt!!

    Våfflor finns att få i gbg, hör av dig om du är i stan så kan jag leta reda på nåt bra ställe =)

Kommentera

