Göra anspråk…

 

Nej, jag trodde inte det skulle hända igen. Jag hade anspråk på mitt medarbetarsamtal och kände mig tillfreds med vad jag fick ut av det. Men tillbaka i ”verkligheten” fick jag känna på hur det blir när jag försöker hävda mig. Hävda att mina önskemål hade samma dignitet som andras. Kanske att det löser sig. Ingen är omöjlig och alla förstår, men det är mycket svårt att få ekvationen att gå ihop. Särskilt när det är jag med mina ynka timmar som ska rätta mig efter resten. Och allt känns igen. Precis som det var förr en gång i världen. Skolschemat redan lagt. Öppningsschemat på fritids redan lagt. Jag kan ha två olika verksamheter på en dag – men knappast tre – varav en av dagarna då jag är ansvarig för ett skolämne, nämligen musik. Det är en önskan från ledningens håll att jag också tar musiken, så jag kunde utöva lite ”utpressning” åt det hållet. Jag ville jobba huvudsakligen förmiddagar.

I´ll have a break from flickr

I morse kom en av katterna upp i mitt knä när jag åt frukost och då kom tårarna. Jag visste inte att de skulle komma, men det var typiskt att de gjorde det. När jag blir klämd och sliten mellan olika önskemål där mitt eget plötsligt känns minst angeläget. Då kommer de som ett brev på posten. Men ändå kände jag mig oförberedd eftersom jag har känt mig så stark och positiv på sista tiden.

Eftersom jag är en samförståndspolitiker antar jag att jag kommer att hitta bästa lösningen, eller åtminstone den minst dåliga.

Katten reste sig och trampade runt innan hon lade sig med huvudet på mitt bröst och spann. Vår lilla riviga glada katt som sällan visar sig så tillgiven mot mot mig. Hon tryckte sig nu mot mig och tycktes säga: ”Seså Matte! Låt dem inte utnyttja dig igen. Du kan! Nu tröstar jag dig och sen får du torka tåren och sen…Stand up for your rights! You go, matte!”

Nej, det säger hon inte för hon kan inte engelska, men jag tolkar det så. 😉

Och nu har jag torkat tårarna och ska fara på min röda cykelblixt till jobbet i strålande sol. Förutsättningarna är goda!

Lämna en kommentar

Filed under Uncategorized

Kommentera

